Jogging

Zajęcia z tej dyscypliny odbywają się tutaj:
Sala sportowa w DS1 (Rezerwacja obiektu pod nr telefonu 616652517), ul. Jana Pawła II 28 Zobacz obiekt

Jogging to forma biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego stresu związanego z wysiłkiem. Od innych rodzajów biegania jogging różni się przede wszystkim tempem - jest to trucht o prędkości do 8-9km/godz. czyli tempo biegu, w którym uczestnicy mogę prowadzić spokojne konwersacje. Wynika z tego, że większość początkujących biegaczy uprawia właśnie jogging – no może nie tylko początkujących ;) W joggingu ważna jest nie tylko prędkość, lecz również poprawa lub utrzymanie kondycji ćwiczącego (ewentualnie także  utrata wagi lub redukcja stresu).

W joggingu nie ma miejsca na rywalizację - przeciwnie, bardzo popularne jest uprawianie go parami, przy muzyce, na luzie: jogger nie musi mierzyć swoich osiągnięć (zwłaszcza czasu), a efekty treningu dostrzeże obserwując swój organizm - jego ciało stanie się silniejsze, wzrośnie odporność, znikną problemy ze zbędnymi kilogramami (oczywiście gdy zachowana zostanie rozsądna dieta). Jogging ma również korzystny wpływ na system krwionośny i układ kostny - zwiększa gęstość kości, co jest bardzo ważne dla osób zagrożonych osteoporozą. Zajęcia te doskonale wpływają na poprawę zdrowia, oraz zaszczepiają w ćwiczącym chęć do dalszej dbałości o własne zdrowie i kondycję fizyczną jak i psychiczną.