Nordic walking

Zajęcia z tej dyscypliny odbywają się tutaj:
Sala sportowa w DS1 (Rezerwacja obiektu pod nr telefonu 616652517), ul. Jana Pawła II 28 Zobacz obiekt

Nordic Walking jest treningiem, podczas którego możemy rozmawiać, wręcz jest to wskazane. Swobodna rozmowa oznacza, ze idziemy w optymalnym dla siebie tempie. Podczas rozmów czas szybko mija i mniej odczuwamy trudy marszu.

Nordic Walking jest łatwy i szybki do nauczenia. Można go trenować zawsze i wszędzie bez względu na porę roku, czy pogodę. Jest dobry zarówno dla osób o słabej kondycji fizycznej jak i dla wyczynowych sportowców.  Podczas marszu z kijami odciążamy stawy i kręgosłup, poprawiamy kondycję fizyczną i samopoczucie. Nordic Walking jest intensywnym treningiem nóg, pośladków, bioder, pleców, ramion i barków, poprawia sprawność układu krążenia. Kije do Nordic Walking mają szerokie zastosowanie. Oprócz marszu mogą okazać się przydatne do: odgarnięcia liści pokrzywy zagradzające przejście, zatrzymać zasuwające się drzwi od windy, do której chcemy wsiąść, bronić się przed agresywnym psem , czy wyciągnąć spod stołu okulary, które tam spadły :)

Uczelnia zabezpiecza niezbędny sprzęt. Należy zaopatrzyć się w odpowiedni do warunków  pogodowych strój sportowy.